Pages

Kamis, 23 Februari 2012

7 Fakta Menarik Tentang Payudara Wanita..Jom Baca..!!

Payudara wanita merupakan daya tarik seksual utama yang dimiliki wanita..tidak hairan lah kaum wanita sangat memperhatikan keindahan payudaranya bahkan ada yang sampai rela melakukan implan keatas payudara mereka untuk kelihatan menawan..Namun,sudah kah para wanita tahu dengan lebih banyak lagi tentang payudara mereka ini..??.berikut adalah fakta menarik tentang payudara wanita yang di petik Times Of India


1. Payudara Sebelah Kiri Lebih Besar dari yang Kanan




ukuran payudara wanita tidak perna simetri ataupun tidak sama besar dan biasanya sebelah kiri lebih besar daripada yang kanan..Puting payudara juga mempunya saiz yang berbeza-beza.jadi,jika andaa para wanita tidak perlu kuatir jika saiz payudara kamu besar sebelah..



    
                                 2. Setiap Wanita ada bulu roma tipis di Putingnya



Hal Yang sangat normal terjadi pada payudara wanita yang mempunyai bulu nipis atau bulu roma di bahagian puting payudaranya..semakin gelap kulit dan rambut,semakin ketara bulu yang ada pada puting wanita tersebut..payudara juga boleh di tumbuhi jerawat..


                                                        Berat Payudara Rata-rata 0,5 kg
Umumnya, payudara wanita memiliki berat sekitar 0,5 kilogram. Masing-masing payudara menyumbang sekitar 4-5 % lemak pada tubuh, dan 1 %dari total berat badan wanita bertubuh sederhana. Payudara boleh membesar seiring bertambahnya usia wanita. Dan perlu diingat wanita perokok akan memiliki payudara yang lebih kendur dibandingkan tidak perokok.




                                4. Lebih dari 2 Juta Wanita di Dunia Memakai Payudara Palsu

Bermula dari Pamela Anderson hingga Katie Price, ada lebih dari 2 juta wanita menggunakan implan payudara. Namun tak semua wanita yang melakukan pempedahan pembesaran payudara puas hati akan hasilnya. Usia rata-rata wanita yang ingin memasang implan payudara adalah 34 tahun.


5. Payudara Boleh Membesar Ketika Wanita Terangsang


Payudara boleh  membesar dan lebih besar lagu ketika wanita terangsang atau mendapat stimulasi pada area tersebut. Hal yang sama pun terjadi pada puting payudara.


                                    6. Payudara Harus Dijaga Agar Tidak Selalu tergoncang



Aktiviti seperti jogging, berjalan dan aerobik boleh menyebabkan goncangan pada payudara, dan biasanya menyebabkan rasa sakit. ketika bersukan, disarankan selalu menggunakan sport bra untuk mengurangkan goncangan sehingga Anda boleh lebih bebas bergerak. Ingat, fungsi utama bra adalah menjaga kesehatan payudara, jadi pilihlah bra yang sesuai dan berkualiti baik.


7. Bentuk Payudara Boleh Berubah


Mungkin kedengaran agak pelik kan, tapi bentuk payudara boleh mengalami perubahan. Selain kerana faktor usia, terkadang posisi tidur yang kurang tepat boleh mempengaruhi keindahan bentuk payudara. Selalu perhatikan posisi tidur agar kekencangan dan bentuk payudara tetap sempurna. Hindari tidur tengkurap, posisi tidur terbaik adalah menyamping ke kiri/kanan, dengan bantal di bawah untuk menopang tubuh dan payudara Anda.




0 komentar:

Posting Komentar