Pages

Minggu, 26 Februari 2012

Wow ! Rossi Memperlihatkan Gambar Pembukaan 26 Jahitan pada Kakinya,


Valentino Rossi nampaknya ingin menyempurnakan gelaran "The Doctor" yang disandangnya. Penunggang Ducati ini hampir tidak pernah ketinggalan mengemas kini perkembangan keadaan kesihatannya kepada para peminat dan penyokong setia, walaupun hanya melalui Twitter.

Kali ini, Rossi memperlihatkan gambar pembuangan 26 jahitan pada kakinya, selepas pembedahan 6 Februari lalu. "Hal terbaik mengenai jahitanku adalah bahawa semuanya sudah dicabut," demikian pernyataan Rossi melalui akaun Twitter-nya, Jumaat (24/2/12).





Sebelumnya, juara dunia 7 kali MotoGP tersebut telah memperlihatkan gambar pembedahan mencabut batang dan skru logam yang hampir dua tahun terbenam dalam tulang kering kaki kanannya. Setelah itu, yang pernah memenangi sembilan gelaran juara dunia grand prix ini memuat gambarwarna batang dan skru logam tersebut.


Kini, semua urusan mengenai tulang kering kaki kanannya itu, yang patah akibat kemalangan ketika latihan rasmi di Litar Mugello, Itali, sudah selesai. Dengan demikian, bekas penunggang Honda dan Yamaha ini sudah lebih mudah mempersiapkan diri menghadapi latihan rasmi kedua pra-musim MotoGP 2012 di Sepang, Malaysia, pada akhir Februari ini.


ketika ujian rasmi itu nanti, penunggang Itali ini pun akan memperlihatkan topi keledar barunya. Reka bentuk topi keledar itu juga sudah dipamerkan melalui Twitter, yang mana masih mempunyai tema penghormatan kepada "adik" sekaligus sahabatnya, Marco Simoncelli, yang terbunuh dalam kemalangan maut di Sepang, bulan Oktober tahun lalu. Pada topi keledar tersebut akan ada angka 58, yang merupakan nombor kebesaran "Super Sic".





0 komentar:

Posting Komentar