Pages

Minggu, 26 Februari 2012

Cara Gigi Yang Kuning Mnjadi Putih Bersih Berseri [Gigi Kuning wajip nampak]



Sewaktu saya masih kecil dulu, gigi saya warnanya kuning gara-gara malas gosok gigi (maklum  masih kecil, belom tau ape2), terus kerana  ibu saya tidak suka lihat gigi ni, dia menyuru saya supaya gosok gigi saya dengan menggosok gigi  dengan arang kayu ... katanya "biar gigi tidak kuning dan boleh putih cemerlang seputih mutiara, biar tidak malu dengan anak2 perempuan di kelas katanye" dari kecil saya telah disuruh sama ibu , .. heee ... Singkat cerita dengan terpaksa saya cuba juga tuh gosok gigi pakai arang, eh gosok-gosok sedikit di gigi depan ternyata benar, arang kayu membuat gigi saya putih sepeerti mutiara wow. .., bahkan barupertama kali gigi saya warna putih seperti itu...nah..teruslah saya buat itu terus....jom kita saksikan cara lainnya lagi...cekidott...


                                                    Arang Kayu untuk berus gigi :

Sebenarnya arang kayu juga sangat mudah untuk membersihkan kesan kuning pada gigi, namun bahan ini berbahaya kerana dapat merosakkan gigi secara kekal dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh karena itu, Anda sebaiknya tidak mencubanya


saya tanya sama pakcik google tentang gosok gigi pakai arang ternyata benar , selain gosok gigi pakai arang kayu,anda juga boleh menggosok gigi menggunakan bahan beritku..

Lemon dan garam

Agan boleh mendapatkan gigi putih cemerlang dengan menggunakan pasta yang diperbuat dari beberapa titis jus lemon yang telah dicampur dengan sejumput garam dapur. Aplikasikan pasta tersebut ke gigi dan gosok secara lembut seperti ketika anda sedang memberus gigi. Ini akan membantu menghilangkan kesan karat pada permukaan gigi.

Daun kari:

Ambil enam helai daun kari, lalu jemur di bawah terik matahari hingga kering dan rangup. Haluskan keenam lembar daun kari tersebut, setelah itu tambahkan kulit limau serbuk. Gosok campuran ini ke gigi setiap hari, maka nescaya dalam dua minggu kamu akan mendapatkan gigi yang putih

Strawberi:




Stroberi bukan sekadar buah yang enak untuk dinikmati. Selain kaya vitamin C, stroberi juga dikenal memiliki khasiat untuk membersihkan gigi. Meskipun rasanya manis, stroberi tidak berbahaya bagi kesehatan gigi. Sebaliknya, buah ini justru bisa membantu menghilangkan noda karat pada gigi dan membuatnya menjadi putih berseri

Sari apel dan cuka putih: 

Sari buah apel dan cuka putih juga sangat berkesan menghilangkan kesan karat pada gigi, kerana keduanya mengandungi unsur pemutih yang membantu menghilangkan kesan dengan cepat. Akan tetapi kedua-dua bahan ini sifatnya sangat keras, sehingga penggunaan secara harian akan menimbulkan kerosakan pada lapisan gusi. Selain itu, rasanya juga sangat pahit.

0 komentar:

Posting Komentar