Pages

Minggu, 11 Maret 2012

2 Gol Rooney Bantu Manchester United Berada Di Puncak Liga EPL Mengalahkan West Bromwich 2-0

Isnin:12.03.2012 Post By : Tabekpuang 





2 Gol Wayne Rooney membantu Manchester United unggul 2-0 atas West Bromwich Albion pada lperlawanan Premier League di Old Trafford, Ahad 11 Mac 2012 sekali gus menerajui takhta liga.Sementara itu kekalahan mengejut Manchester Citi Kepada Swansea 0-1 Membuat pasukan itu berada di kedudukan ke-2 liga perbezaan 1 mata dari manchester ..

West Brom sempat mengancam gawang MU semasa perlawanann baru berjalan lima minit. Sebuah umpan Liam Ridgewell membuat Keith Andrews dalam kedudukan tidak di depan gawang MU. Namun, tendangan Andrews di depan gawang David De Gea masih menyamping.

Tuan rumah bertindak balas melalui tendangan Ashley Young lima minit kemudian. Sayang, tendangan Young masih boleh dihalang penjaga gol West Brom Ben Foster.

Rooney mempunyai peluang emas untuk membawa MU unggul minit ke-33. Setelah menerima umpan silang Young, Rooney dengan tidak berada di depan gawang West Brom. Namun, sontekan striker antarabangsa Inggeris itu masih terlalu lemah.

Rooney akhirnya benar-benar membobol gawang West Brom tiga minit kemudian. Berawal dari usaha Javier Hernandez yang melepaskan tendangan keras dari sisi kiri pertahanan pasukan tetamu, Rooney kemudian memotong tendangan Hernandez sebelum mampu diterima pakai Foster. Keunggulan 1-0 untuk MU berlangsung hingga rehat babak pertama.

Rooney Sempat menanbah koleksi jarungannya di separuh masa kedua dengan mengambil sepakan penalti kerana asley young telah di jatuhkan di kawasan kotak penalti....Roneey tidak mengsia0siakan peluang itu dengan menyumbat gol ke-2 nya malam ini...

Tamat sahaja perlawanan,pasukan manchester bersorak riang atas kemenangan mereka malam ini sekali gus menduduki tangga pertama liga berikutan kekalahan mengejut manchester city keatas sweansea...


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....



0 komentar:

Posting Komentar