Pages

Selasa, 13 Maret 2012

YAHOO saman FACEBOOK.. Apa Kes...??


Selasa:13.03.2012 Post By : 'DìHätìmü SäYäñg







Metrotvnews.com, San Francisco: Yahoo!, ISnin (12/3), mengemukakan tindakan undang-undang terhadap Facebook. Menurut Yahoo!, syarikat rangkaian sosial itu telah melanggar 10 patent milik Yahoo!.

Patent yang menjadi objek pertikaian meliputi pelbagai bidang, termasuk iklan, privasi, penghantaran mesej dan rangkaian sosial. Demikian dokumen mahkamah yang diposting di blok teknologi AllThingsD.

"Penggunaan teknologi yang berpaten Yahoo! oleh Facebook telah meningkatkan pendapatan Facebook dan pasaran. Sebab syarikat tak perlu menanggung kos atau kehilangan waktu yang terlibat dalam pembangunan teknologi," kata Yahoo! di dalam tuntutan pengadilannya.

"Yahoo! dianiaya oleh penggunaan Facebook atas teknologi yang dipatenkan Yahoo! dengan cara yang tak boleh digantikan oleh bayaran hak cipta saja," kata dokumen tersebut.

Yahoo! meminta mahkamah memerintahkan Facebook membayar semua kerugian akibat pelanggaran itu. Tuntutan mahkamah tersebut diajukan di US District Court di San Jose, Negeri California. (Ant / DOR)


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....

0 komentar:

Posting Komentar