Pages

Sabtu, 10 Maret 2012

EPL- Liverpool Tewas 0-1 Keatas Sunderland

Ahad:11.03.2012 Post By : Tabekpuang 





SUNDERLAND, - Liverpool gagal menghampiri lima liga Premier League. Muncul mendominasi, Liverpool dipaksa menelan kekalahan 0-1 dari Sunderland dalam lanjutan Premier League di Stadium of Light, Sabtu (10/3/2012). Gol tuan rumah disumbat oleh Nicklas Bendtner pada minit ke-56.

Dengan keputusan itu, "The Reds" masih bertapak di kedudukan ketujuh dengan 39 mata, berbeza Lima mata dari Chelsea di tangga kelima. Sedangkan dengan kemenangan itu Sunderland langsung melonjak empat tangga ke kedudukan kelapan dengan 37 mata.

Walaupun mendominasi pertandingan, Liverpool di atas kertas unggul high dari Sunderland tidak bermain dengan berkesan sejak minit awal. Sepanjang babak pertama, Liverpool kelihatan kesukaran menembusi rapinya pertahanan Sunderland. Peluang terbaik Liverpool baru didapati penyerang Dirk Kuyt pada minit ke-31. Menerima umpan dari Jordan Henderson, Kuyt mendapat ruang meloloskan bola ke gawang lawan. Sayang, bola sepakannya masih mampu ditepis keluar cukup baik oleh penjaga gol Sunderland, Simon Mignolet.
emasuki separuh kedua, Sunderland mampu membuat penyokong pasukan tetamu terdiam kerana dapat membuat unggul lebih dulu melalui Bendtner pada minit ke-56. Gol bermula dari aksi Campbell yang melepaskan tendangan keras dari luar kotak penalti. Bola hanya mengenai tiang dan sempat menyentuh kepala penjaga gol Reina, kemudian memantul kembali ke tiang gol. Bendtner yang melihat kesempatan, tanpa ampun menyosor bola rebound itu ke dalam gawang.

Ketinggalan satu gol, mahu tak mau Liverpool meningkatkan intensiti serangan. Pelatih Kenny Dalgslish kemudian memasukan Steven Gerrard dan Andy Carroll untuk menambah daya serangan barisan depan. Kedua-dua pemain itu langsung mencipta peluang pada minit ke-71. Namun, umpan silang Gerrard yang kemudian dimanfaatkan Carroll masih ditepis penjaga gol Mignolet.

Liverpool terus berusaha menyamakan kedudukan hingga minit-minit akhir perlawanan. Sunderland pun melaksanakan permainan berlangsung. Beberapa kali kombinasi Gerrard, Kuyt, Suarez, dan Downing berusaha membina serangan. Namun, rapinya pertahanan Sunderland membuat Liverpool kecewa. Akhirnya, skor 1-0 untuk kemenangan tuan rumah pun berlangsung hingga pengadil meniup wisel panjang.



Terimakasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong ShareKepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....




0 komentar:

Posting Komentar