Pages

Sabtu, 10 Maret 2012

Lee Chong Wei Mara Ke Final All England

Ahad:11.03.2012 Post By : Tabekpuang 





BIRMINGHAM, England (Reuters) - Pemain nombor satu dunia Lee Chong Wei bertarung melepasi Korea Selatan Lee Hyun-il 21-19 21-18 pada hari Sabtu untuk layak mendapat tempat pada perlawanan akhir All England kejohanan.

Chong Wei, mencari hatrik kemenangan gelaran dalam kejohanan itu, membuat kesilapan dalam awal perlawana tetapi akhirnya keluar berlangsung lawan kelapan pilihan untuk kegembiraan yang besar kontinjen Malaysia dalam penonton yang besar.

Katanya kepada pemberita: "tangan saya sangat sedikit menyakitkan saya bangun pagi ini tetapi ia akan menjadi denda untuk hari esok."

seteru utama Chong Wei ialah dunia dan juara Olimpik, Lin Dan, yang mencari kejuaraan kelima Semua gelaran All England, sejak tahun 2004.

Lin menentang kinichi tago dari jepun pada separuh akhir dan menang dalam perlawanan tersebut..menanti cong wei dalam final esok ialah Lin Dan yang merupakan Juara Dunia dan juara Olimpik..(Reuters)

.

Terimakasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong ShareKepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....

0 komentar:

Posting Komentar