Pages

Selasa, 13 Maret 2012

Bayern Munich Menang Besar Keatas FC Basel 7-0 Mara Ke suku Akhir Liga Juara-Juara Eropah


Rabu:14.03.2012 Post By : 'DìHätìmü SäYäñg


Muenchen, - Penyerang Mario Gomez menjaringkan empat gol, yang turut menentukan kejayaan Bayern Muenchen menang 7-0 atas Basel, pada leg kedua 16 besar Liga Champions, di Allianz Arena, Selasa (13/3/2012). Dengan hasil tersebut, Bayern mara ke suku akhir dengan agregat 7-1.

Pesta gol tuan rumah dibuka oleh Arjen Robben pada minit kesebelas. Ia menaklukkan Yann Sommer dengan tendangan kaki kiri dari jarak dekat, memanfaatkan bola hasil percubaan Toni Kroos yang dihalang.

Thomas Mueller menggandakan keunggulan Bayern pada minit ke-42. Dari jarak dekat, ia mampu menyekat umpan Robben masuk sudut kiri bawah gawang, dengan tendangan kaki kanan.



Seminit menjelang rehat, giliran Mario Gomez yang menjaringkan bola di gawang Sommer. Bermula dari situasi bola mati, Holger Badstuber menghantar umpan ke depan gawang, yang disepak Gomez masuk sudut kanan bawah gawang Basel.

Gomez kembali masuk senarai penjaring gol pada minit ke-50. Dengan kaki kirinya, ia mmenyelesaikan umpan silang Franck Ribery masuk sudut kanan atas gawang Sommer.

Gol ketiga Gomez tercipta pada minit ke-61. Kali ini, ia menakluk Sommer dengan tandukan, lagi-lagi dengan memanfaaykan umpan silang Ribery.

Pada minit ke-67, Sommer kembali mengutip dari dalam gawangnya bola hasil tendangan Gomez. Assist kali ini sekali lagi tercatat atas nama Ribery.

Pesta gol Bayern ditutup oleh Robben pada minit ke-81. Dari tengah kotak penalti, ia menendang bola kiriman Bastian Schweinsteiger masuk sudut kanan bawah gawang Basel.


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.

0 komentar:

Posting Komentar