Pages

Sabtu, 10 Maret 2012

Ini Dia Jam Tangan Termahal Di Dunia

Ahad :11.03.2012 Post By : Tabekpuang 





Jenama jam tangan asal Switzerland mencipta jam tangan mewah. Jam dengan harga hebat itu diyakini sebagai jam tangan termahal di dunia.

Dipetik Daily Mail, jam tangan jenama Hublot tersebut berharga US $ 5 juta atau sekitar Rp 45,6 bilion. Tidak hairan harga jam eksklusif itu sangat mahal, karena terbuat dari emas yang disaluti dengan berlian 140 karat.

Bukan hanya sebahagian jam saja yang bersalut batu berharga, namun keseluruhan jam dihias dengan berlian. Tidak tanggung-tanggung sebanyak 1.292 berlian ditempelkan pada tangan.

Jam tersebut tidak seperti aksesori biasa lagi, melainkan sudah menjadi perhiasan mewah. Untuk menghasilkan jam yang sempurna, pembuatan jamnya pun dibuat sangat teliti dan tambahan hati-hati. Syarikat jam mewah yang masuk ke dalam kumpulan fashion LVMH itu mendedahkan, dalam pembuatan jam terbaru menggaji 17 orang dalam masa 14 bulan untuk merekabentuk perhiasan jam tersebut.

Jenama Hublot memang terkenal dengan kemewahannya. Koleksi-koleksi sebelumnya dijual rata-rata dengan harga US $ 24.000. Kini, Hublot ingin membuat gebrakan baru dengan mengeluarkan jam paling mahal di dunia.

Walaupun jam tersebut sangat mahal, ternyata sudah ada yang berminat membelinya. Pengarah syarikat, Jean-Claude Biver mendedahkan beberapa orang sudah ada yang tertarik untuk memiliki jam tersebut.-Daily Mail-



Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong ShareKepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....


0 komentar:

Posting Komentar