Pages

Sabtu, 10 Maret 2012

Chelsea Menang Lagi Menewaskan Stoke City 1-0

Ahad:11.03.2012 Post By : Tabekpuang 






LONDON, - Prestasi Chelsea semakin baik di bawah kawalan pelatih sementara, Roberto Di Matteo. Setelah meraih kemenangan atas Birmingham City 2-0 di pusingan kelima Piala FA, Chelsea kembali memetik kemenangan di Premier League dengan menekuk Stoke City 1-0 di Stadium Stamford Bridge, Sabtu (10/3/2012).

Kemenangan ini juga akan menjadi modal penting bagi Didier Drogba dan kawan-kawan saat menjamu Napoli pada leg kedua babak 16 besar Liga Champions, Rabu (14/3/2012).

Muncul menyerang, Chelsea sudah mendapat peluang pada minit ke-10. "The Blues" nyaris unggul jika saja tembakan Gary Cahill gagal ditepis penjaga gol Stoke, Asmic Begovic.

Didier Drogba dan kawan-kawan terus menggempur lini pertahan pasukan tetamu. Chelsea pun semakin di atas angin setelah mereka unggul jumlah pemain sejak minit ke-25. Gelandang Stoke City, Ricardo Fuller, diganjar kad merah kerana sengaja menginjak Branislav Ivanovic.

Chelsea semakin menguasai permainan. Peluang emas kembali tercipta lewat aksi John Terry pada minit ke-32. Memanfaatkan umpan Frank Lampard, Terry berjaya menjangkau bola dengan kepalanya. Sayang, tandukannya masih terhantuk mistar.
Lampard kembali melepaskan umpan cemerlang pada minit ke-36. Selesai menerima bola dari Ivanovic, Lampard menghantar bola kembali kepada Ivanovic yang berjaya menembus ke kotak penalti lawan. Umpan Lampard tersebut langsung disambut tandukan keras oleh Ivanovic. Namun, bola tandukannya disekat oleh Begovic.

Itu menjadi peluang terakhir Chelsea pada babak pertama. Mereka pun terpaksa hanya bermain seri tanpa gol hingga rehat.

Selepas turun minum, Drogba hampir menembusi gawang Stoke melalui tendangan bebas yang dilaksanakan pemain asal Pantai Gading itu pada minit ke-66. Drogba berusaha menjaringkan bola ke sudut kanan atas gawang Stoke. Namun, Begovic berjaya menggagalkan tendangan bebas tersebut.

Meskipun begitu, Drogba akhirnya berjaya mencatatkan namanya di papan skor berkat gol yang diciptakannya pada minit ke-68. Di depan kotak penalti lawan, Mata memberikan umpan penemuan kepada Drogba. Begitu menguasai bola, Drogba berjaya mengecoh salah satu pemain lawan sehingga terbuka ruang tembak. Drogba kemudian terus melepaskan tembakan keras yang gagal dibendung Begovic. Chelsea pun ungggul 1-0.

Gol tersebut membuat Chelsea semakin percaya diri. Mereka terus berusaha mencipta peluang. Namun, apa daya, usaha mereka selalu gagal. Salah satunya tendangan bebas Mata yang masih terkena tiang pada minit ke-87. Begitu juga dengan tendangan Sturridge yang gagal mengenai sasaran pada minit ke-90. Meskipun begitu, kemenangan 1-0 sudah cukup memuaskan "The Blues".



Terimakasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong ShareKepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....

0 komentar:

Posting Komentar