Pages

Selasa, 13 Maret 2012

Meskipun Menang,Inter Milan Gagal Ke Pusingan Suku Akhir Liga Juara-Juara Eropah

Rabu:14.03.2012 Post By : 'DìHätìmü SäYäñg




Meski muncul di depan penyokong lawan, Marseille tak gentar menghadapi Inter. Bahkan pada minit ke-2, pasukan Didier Deschamps sudah membuat penjaga gol Inter, Julio Cesar, kewalahan. Penjaga gol asal Brazil tersebut harus susah payah mematahkan percubaan kaki kiri dari Mathieu Valbuena.

Inter terus membalas. Pada minit ke-8, Wesley Sneijder punya peluang emas untuk menjaringkan gol. Berdiri bebas di dalam kotak penalti Marseille, Sneijder melepaskan percubaan dengan kaki kanannya. Sial, penjaga gol Steve Mandanda masih sanggup untuk menepisnya.

Mandanda kembali melakukan penyelamatan gemilang pada minit ke-11. Kali ini bola hasil tendangan dada Diego Milito yang ia mentahkan untuk melindungi gawangnya.

Namun, setelah itu, Inter kesukaran untuk menembus pertahanan lawan. Bahkan, pasukan Claudio Ranieri ini kerap mendapat tekanan dan ancaman dari Marseille. Bertuah, tak ada ancaman bererti yang diterima gawang Inter.

Peluang terakhir Inter di separuh masa pertama diciptakan oleh Wesley Sneijder pada minit ke-45 lewat tendangan bebas yang lengkap. Sayang, bola yang masih lemah membuat ancaman tersebut tak begitu bererti bagi Mandanda.
Inter sempat bertahan hingga minit ke-76. Serangan demi serangan yang mereka bangun selalu dipatahkan pertahanan lawan. Barulah pada minit ke-76, Inter mampu memecah kebuntuan.

Diego Milito mampu memanfaatkan kemelut yang terjadi di depan gawang Marseille. Dengan kaki kanannya, Milito membawa bola ke dalam gawang Mandanda.

Pada minit ke-81, Dejan Stankovic cuba nasibnya. Pemain asal Serbia ini melepaskan percubaan spekulasi dari luar kotak penalti. Bola memang mengarah ke gawang, namun terlalu lemah sehingga dengan mudah ditangkap Mandanda.

Pada minit ke-85, giliran Maicon yang berspekulasi. Melalui tendangan bebas, Maicon melepaskan bola dengan percubaan kaki kanannya. Tapi lagi-lagi usaha ini tak berbuah manis setelah bola dimentahkan oleh Mandanda.

Marseille membuat penyokong Inter terdiam setelah pemain gantian Brandao menjaringkan gol di minit ke-92. Menerima umpan panjang dari Mandanda, Brandao yang baru masuk pada minit ke-88 berjaya unggul atas Lucio dan Samuel sebelum menundukkan Julio Cesar.

Inter kembali unggul 2-1 setelah pada minit ke-95, Giampaolo Pazzini berjaya melaksanakan penalti. Hadiah penalti diberikan setelah Mandanda melanggar Pazzini di dalam kotak terlarang. Selain penalti, pengadil juga mengeluarkan kad merah untuk Mandanda. Sayang gol ini tetap tak boleh membawa Inter lolos ke babak seterusnya kerana kalah gol tempat lawan.



0 komentar:

Posting Komentar