Pages

Kamis, 08 Maret 2012

Beginilah Hotel Luar Angkasa Buatan Rusia...Hebat Lohh..

Khamis:08.03.2012 Post By : Tabekpuang 

Rancangan pembangunan hotel di luar Bumi - 217 batu dari Bumi - itu diumumkan 15 Ogos 2011 lalu. Hotel tersebut boleh melayani tujuh tetamu dalam empat kabinnya. Tiap kabin mempunyai tingkap besar, agar para tetamu boleh memandang Bumi yang kebiruan dan berputar.

Jangankan tinggal, menuju ke hotel tersebut adalah sebuah Pengembaraan. Perlu masa dua hari menjelajah angkasa menggunakan roket Soyuz. Ini tentu saja menjadi perjalanan percutian yang supermahal. Lima hari menginap, tetamu harus menyeluk beg dalam-dalam, antara 100 ribu hingga 500 ribu pound sterling.

Hotel atau stesen angkasa komersial ini belum mempunyai nama. Perancangannya ia akan dikendalikan mulai tahun 2016. Menurut pembuatnya, stesen itu akan jauh lebih selesa dari pada Stesen Angkasa Antarabangsa yang digunakan oleh para angkasawan dan angkasawan.

Dalam keadaan non-graviti, para pengunjung boleh memilih, tidur secara horizontal atau vertikal. Sementara, air mandi akan diatur sedemikian rupa agar tidak mengalir ke tempat yang tak sepatutnya. Sebab, tanpa graviti, air boleh mengalir ke segala arah. Sementara di stesen luar angkasa, para penghuninya perlu membersihkan diri dengan span mandi.






0 komentar:

Posting Komentar